ХСП попросила Гройсмана зупинити експертизу підручників, яку назвала “ідеологічною цензурою”

ХСП попросила Гройсмана зупинити експертизу підручників, яку назвала “ідеологічною цензурою”

Християнська служба порятунку (ХСП) звернулася до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням зупинити проведення антидискримінаційної експертизи навчальних підручників як науково не обґрунтованої.

Про це йдеться у листі-зверненні ХСП, передає портал CREDO.

Зокрема, ХСП вважає необхідним у чинному законодавстві замість терміну “гендер” використовувати термін “стать” як доречніший у контексті стратегії забезпечення рівності між чоловіками та жінками, а також скасувати запроваджувану Стратегію упровадження гендерної рівності та недискримінації у сфері освіти “Освіта: гендерний вимір-2021”.

“З повагою та надією на взаєморозуміння” ХСП звертає увагу українського прем’єра на “проблеми та недоліки”, що містяться у згаданих документах. Так, “нав’язування інституту гендерних спеціалістів”, які мають визначати якість і відповідність усіх навчальних матеріалів і планів, названа “нищенням системи освіти і науки”.

“Під загрозою опиняється сам принцип об’єктивності науки і наукової методології. Ідеологічна цензура в узгодженні навчального матеріалу (…) стосовно таких дисциплін, як біологія, соціологія, економіка, історія та інші — це тоталітарна за своєю суттю спроба нищення науки, що може бути порівняна з переслідуванням генетики та кібернетики у сумно звісні часи “лисенківщини”.

Документ за підписом голови правління ХСП Ігоря Шторма звертає увагу на те, що право гендерних експертів втручатися в навчальні матеріали, дошуковуючись у них “прихованого навчального плану”, відкриває широке поле для зловживань. Створення осередків гендерних експертів при навчальних закладах “нагадує сумно звісні кафедри вивчення історії КПРС”, і Християнська служба порятунку виступає рішуче проти бюджетного фінансування таких осередків.

Тенденції так званої гендерної освіти розмивати поняття і усувати будь-які відмінності стосовно статі, національності, політичних та світоглядних переконань у зверненні ХСП протиставляється норма чинного закону України про освіту (ст.5), із якого випливає, що завдання середньої освіти – це, зокрема, виховати шанобливе ставлення до родини, повагу до народних традицій, державної мови, культурних цінностей українського народу.