ЕКСКЛЮЗИВ, НОВИНИ, ФОТО/ВІДЕО Титушки з кастетами і поліція на варті МП. Як на Рівненщині віряни воюють за Українську...

У селі Будераж Здолбунівського району Рівненської області поліція разом з титушками блокує церкву і не пускає законного користувача – вірян релігійної громади ПЦУ.

Про це Релігійній правді повідомив юрист Юрій Сидорук, який проживає у цьому районі і допомагає громаді ПЦУ з юридичними питаннями.

Офіційна історія Православної Церкви України у Будеражі розпочалась 17 лютого 2019 року, коли на парафіяльних зборах Свято-Покровської парафії було ухвалено рішення про зміну підлеглості. Понад 95% присутніх висловились за перехід до юрисдикції ПЦУ.

Представники РПЦ в Україні (УПЦ МП) заявили, що ці збори нелегітимні, бо проведені не в приміщенні храму. Відтак вони провели “альтернативні збори” у приватному будинку колишнього директора школи Дмитрука В.М.,  які звісно не створили жодних юридичних наслідків, наголошує Сидорук.

27 березня 2019 року було внесено відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та затверджено статут громади ПЦУ у новій редакції.

11 травня 2019 року парафіяни ПЦУ хотіли провести службу на подвір’ї храму, проте їм завдали представники МП, які заблокували ворота. Після перемовин, які не дали результати, обурені представники ПЦУ зробили спробу зайти в обхід “блокади”, зробивши прохід в огорожі.

Такі дії були зустрінуті насильством з боку парафіян Російської Церкви, які накинулися на ПЦУ та зчинили бійку.

Після цього представники поліції наказали парафіянам ПЦУ залишити територію, на що згоди не отримали. Тільки після того, коли й до парафіян МП булу озвучена та ж вимога, всі учасники події залишили церковне подвір’я.

Відтак відбулись переговори, які тривали близько шести годин. Результатом розмови стало опломбування церкви. Контроль за подвір’ям та надвірними спорудами залишився за МП.

“При блокуванні воріт церковного двору використовувалось типове “шикування”, характерне для Москви і відоме ще з початку війни на Сході: спереду жінки з немовлятами (на візочках), друга лінія – жінки зі старшими чоловіками, третя – найдужчі молоді чоловіки, які блокували ворота”, – розповів Сидорук.

Юрист наголошує, що увесь цей час подвір’я церкви охороняли прихильники МП. Серед них були, зокрема, й родичі священника Московської Церкви.

До речі, будинок, де живе священник РПЦвУ та перебувають заїжджі “захисники” і титушки, також належить громаді.

3 червня 2019 року голова парафіяльної ради Микола Мельник звернувся до священника МП В’ячеслава Грищука та колишнього старости Федора Гука з пропозицією передати йому ключі від церкви, обґрунтувавши її українським законодавством і відповідним рішенням релігійної громади.

Представники РПЦвУ лист проігнорували, натомість наскаржились ОБСЄ про те, що у Будеражі нібто порушуються їхні права. За даними Сидорука, у відповідь на скаргу до Будеража прибули троє громадян Молдови, які опитали обидві сторони конфлікту, однак, порушень не виявили.

У цей час, за словами Сидорука, прихильники РПЦвУ запевняли місцевих жителів у тому, що, мовляв, ПЦУ – це тимчасово і її ніколи не визнають помісні Православні Церкви. Однак не так сталося, як гадалося.

Тож будеражанські парафіяни ПЦУ зробили чергову спробу скористатися храмом, який за законом належить їхній громаді.  27 жовтня 2019 року громада ПЦУ провела у храмі першу службу українською мовою.

Перша ранкова служба українською мовою у селі Будераж

Це не сподобалось прихильникам Російської Церкви. Оскільки їх у селі меншість, вони мобілізували немісцевих молодиків у спортивному одязі.

Сидорук надав декілька світлин з подій 29 жовтня, на яких можна роздивитися титушок – “захисників” Російської Церкви в Україні.

Також, за словами юриста, під’їхало півтора десятка священників Московського Патріархату, які пішли на штурм церкви, накинувшись на шеренгу поліцейських, які стояли на порозі.

Відео сутички опублікував у Facebook ексголова Здолбунівської районної держадміністрації Сергій Кондрачук.

Опубліковано Сергієм Кондрачуком Неділя, 27 жовтня 2019 р.

“Після цього в.о заступника начальника Здолбунівської поліції В. Самков (який, як згодом було зясовано, є прихильником МП) наказав людям, що знаходились у їхньому власному храмі покинути приміщення, мотивуючи це нібито захистом громадської безпеки. Люди “повелись” на цю легенду і залишили храм, після чого його знову було опечатано. В результаті парафіяни ПЦУ отримали доступ до подвір’я церкви, на території якого встановили намет для проведення богослужінь”, – розповів Сидорук.

У грудні 2019 року парафіяни ПЦУ звернулись до Рівненської ОДА за роз’ясненням, чи можуть вони користуватись спорудою храму. На що отримали ствердну відповідь.

25 січня 2020 року, маючи такий документ, після закінчення строку всіх надуманих ультиматумів, парафіяни ПЦУ хотіли відкрити двері храму, але їх заблокувала поліція на чолі з тим самим В.Самковим, повідомив Юрій Сидорук.

Окрім здолбунівських поліцейських, були ще й рівненські, які пригнали автозак. Ймовірно, задля психологічного тиску на місцевих вірян Православної Церкви України, вважає чоловік.

Про цей конфлікт раніше писав у Facebook ексочільник Здолбунівської РДА Сергій Кондрачук.

“Громада ПЦУ, яка до цього проводила служби на подвір’ї святині, вирішила скористатися своїм законним правом та зайти в храм. На заваді людям стали представники поліції, які кажуть, що отримали команду “зверху” людей не пускати. В село знову приїхали немісцеві молодики характерної зовнішності та батюшки РПЦ”, – написав він.

Читайте також: “Зламані” авто та особисті дзвінки. Як поліція Вінниччини намагається заблокувати акцію вірян ПЦУ

За його слвоами, громада ПЦУ вже втомилася від такого беззаконня: “Конфлікт, на жаль, виходить за межі села на рівень району та області, де громада ПЦУ збирається проводити законні акції протесту, щоб всі, від кого це залежить, були на стороні закону та дозволили місцевій громаді користуватися своїм храмом”.

Віряни ПЦУ не змогли потрапити до храму

Своєю чергою Юрій Сидорук повідомив, що приїжджі “захисники” МП спортивної статури були відповідно екіпіровані. За деякими свідченнями, вони, зокрема, мали кастети.

Після конфлікту ці титушки лишилися в селі і базуються у хаті священника МП. “Своєю присутністю вони чинять психологічний тиск на вірян ПЦУ. Бо люди не знають, що то за хлопці. Кажуть, що якісь боксери. То вони ходять там ночами… По суті, це група швидкого реагування, оскільки прихильників Московського Патріархату в селі меншість”, – додав юрист.

Він також повідомив, що під час спроби зайти до храму люди виявили, що двері церкви були попередньо заварені залізними перегородками.

“Це свідчить про те, що представники МП не збирались виконувати жодних домовленостей, а просто тягнули час”, – наголосив він.

Віряни ПЦУ звернулись до поліції і прокуратури з проханням усунути перешкоди релігійній громаді на користування храмом, а також перевірити дії правоохоронців, які діють в інтересах Російської Церкви.

Зараз подвір’я церкви поділене навпіл. Богослужіння віряни ПЦУ проводять у наметі.

Comments are closed.