Ще 2 червня 2019 року у патріаршому соборі Святого Георгія в Дамаску відбулась зустріч між Патріархом Сербським Іринеєм, очільником монофізитської Сиро-яковитської Церкви Мар Ігнатієм Афремом II та Патріархом Антіохійським Іоанном X, православним Патріархом Антіохійським й усього Сходу.
Хоча цій події вже кілька місяців, доведеться знов до неї повернутись, щоб показати “принциповість” сербського патріарха, зазначає Сerkvarium.

Патріарх Сербський Іриней у Дамаску
Як повідомляє офіційний сайт Сербської патріархії, ієрархи трьох стародавніх Церков закликали до більш глибокої єдності Православної та Орієнтальних Церков. Під час зустрічі сиро-яковитський патріарх заявив, що “віряни чекають того дня, в який ми приймемо Причастя з однієї і тієї ж Євхаристійної чаші, після того, як богослови обох Церков погодилися, що ми сповідуємо ту ж віру в нашого Господа Ісуса Христа, Втілене Слово Боже”.
У своїй відповіді Сербський Патріарх Іриней заявив: “Нас об’єднує любов і віра в Господа Ісуса Христа. Ми одна Церква, хоча, на жаль, історичні обставини розділили нас”.
Патріарх Сербський закликав до єдності Православних Церков за допомогою діалогу і угод з усіх питань віри і догм. Сербський Патріарх додав, що Церкві потрібна єдність, особливо у важкі часи. Він сказав: “Наша сила в нашій єдності, і наша єдність не тільки в словах, але і в серйозних діях із досягнення повної єдності у всіх сферах”.
Як бачимо, для голови Сербської Церкви немає проблеми у тому, щоб запропонувати очільнику дохалкідонської церкви, з якою немає євхаристійного спілкування, повну церковну єдність, зазначає видання.
Нагадаємо, що Сиро-яковитська Церква сповідує монофізитство (відкидає людську природу Христа, визнаючи лише Божественну, – ред.), яке було засуджене як єресь на 4-му Халкідонському соборі. Церкви, що не прийняли рішення Халкідонського собору, складають сукупність так званих Орієнтальних “дохалкідонських” церков. До них відносяться:
- Сирійська Православна Церква Антіохії (Сиро-яковитська Церква)
- Єдина Свята Вселенська Апостольська Православна Вірменська церква
- Коптська Православна Церква Александрії
- Ефіопська Православна Тевахедо Церква
- Еритрейська Православна Тевахедо Церква
- Маланкарська Православна Сирійська Церква
У той же час представники Сербської Церкви називають Православну Церкву України, яка отримала Томос та визнання від Вселенського Патріархату, розкольниками, а вирішення українського питання у вищезазначений спосіб, таким, що підриває всеправославну єдність. А рішення СПЦ на підтримку лише УПЦ МП носить не політичний, а лише канонічний характер.
А у випадку із Сирією СПЦ абсолютно не бентежить ані той факт, що Сиро-яковитська Церква діє на канонічній території Антіохійського Патріархату, ані віросповідання в цій Церкві, яке засуджене Вселенським собором як єресь.
На жаль, це не перший прояв подвійних стандартів від СПЦ. Cerkvarium у своєму відкритому листі вже нагадував Патріарху Іринею та Архієрейському собору цієї “канонічно принципової” Церкви про її “забудькуватість” на користь виключно РПЦ.