Роз’яснення Конгрегації віровчення, схвалене Папою Франциском, дає зелене світло застосуванню під час пандемії коронавірусу вакцин, виготовлених з використанням у процесі досліджень та виробництва клітинних ліній, отриманих від двох плодів, абортованих у 1960-ті роки. Про це повідомляє Credo.

Фото: AP/Ted S. Warren
Конгрегація віровчення зробила таку заяву у роз’яснювальному документі, підписаному префектом Конгрегації Луїсом Ладарією та її секретарем, архієпископом Джакомо Моранді.
Текст документу було схвалено Папою Франциском 17 грудня та опубліковано 21 грудня.
Конгрегація віровчення підкреслює, що не має наміру «судити про безпеку та ефективність» вакцин проти COVID-19, оскільки за це відповідають біомедичні дослідники та фармацевтичні компанії. Конгрегація радше фокусується на моральних аспектах застосування вакцин, розроблених з використанням клітинних ліній з тканин, отриманих від двох плодів, чиї життя було перервано в 1960-х роках.
Конгрегація пояснює, що «морально дозволене використання цих типів вакцин у конкретних умовах не є саме по собі навіть опосередкованою леґітимізацією практики абортів, і обов’язково передбачає протидію цій практиці з боку тих, хто використовує ці вакцини. Це також не повинно означати морального схвалення використання клітинних ліній, що походять від абортованих плодів».
Документ Конгрегації закликає фармацевтичні компанії та державні установи охорони здоров’я «виробляти, затверджувати, розповсюджувати та пропонувати етично прийнятні вакцини, які не створюють проблем з сумлінням». У той же час Конгрегація нагадує, що «вакцинація, як правило, не є моральним обов’язком, і тому вона повинна бути добровільною». Моральність вакцинації залежить як від обов’язку захищати власне здоров’я, так і від досягнення загального блага. «За відсутності інших засобів для зупинки або навіть запобігання епідемії, загальне благо може рекомендувати вакцинацію, особливо для захисту найслабших і найбільш нужденних».
Ті, хто з моральних причин відкидає вакцини, вироблені з використанням клітинних ліній абортованих плодів, повинні натомість «зробити все можливе, щоб не стати учасниками передачі збудника хвороби за допомогою інших профілактичних засобів та відповідної поведінки». Конгрегація віровчення також заявляє, що для фармацевтичної галузі, урядів та міжнародних організацій «моральним імперативом» є забезпечення виготовлення ефективних та етично прийнятних вакцин, доступних «для найбідніших країн у спосіб, який не є для них надто дорогим». «В іншому випадку відсутність доступу до вакцин стане ще однією ознакою дискримінації та несправедливості, що прирікає бідні країни на подальше життя в умовах економічної, соціальної та медичної вбогості».