З аукціону в Мадриді зняли картину, що представляє Ісуса, Понтія Пилата та слугу. Припускають, що це може бути відомий твір Караваджо «Ecce Homo», повідомляє Credo.

Історики та мистецтвознавці розпочали дискусії, чи це насправді робота італійського майстра. Торги мав проводити аукціонний дім «Ansorena» в Мадриді. За №229 виставлено полотно олією під назвою «Терновий вінець», яку приписують художнику епохи бароко Хосе де Рібері. Стартова ціна картини — 1500 євро. Але з наближенням дня аукціону почали з’являтися гіпотези, що картину міг написати сам Мікеланджело Мерізі да Караваджо.

Відомо, що італійський художник, який жив у Неаполі та Римі на межі XVI-XVII ст., працював над картиною, натхненною Євангелієм св.Йоана, «Ecce Homo», але досі вважалося, що це полотно перебуває в галереї «Palazzo Bianco» в Ґенуї. Однак його походження туманне, тому деякі історики мистецтва вважають, що картина, виставлена на аукціон в Іспанії, може належати пензлю Караваджо.

Галас навколо картини здійнявся під кінець березня 2021 р., коли про неї повідомили на сайті аукціонного дому. Фото картини потрапило до Вітторіо Сґарбі, знавця творів мистецтва, друг якого дивувався, чому один з інвесторів хоче її придбати. Коли Сґарбі побачив полотно, то відразу зрозумів, що його написав Караваджо.

«Безумовно, йдеться про Караваджо. Його манеру можна побачити в брутальному погляді чоловіка ліворуч і в тому, як тримають червоний плащ», — оцінив Сґарбі. Він також додав, що обличчя деяких персонажів на картині схожі на обличчя на іншому полотні Караваджо. Мадридський аукціонний дім вирішив зняти картину з торгів, щоб уважніше дослідити її та розвіяти будь-які сумніви щодо її авторства. Є ризик, що іспанська держава, яка не захоче втратити такий цінний твір мистецтва, заблокує транзакцію, якщо ціна полотна досягне дуже великої цифри.

На думку істориків, картина Караваджо «Ecce Homo» спочатку перебувала а Римі, а до Іспанії потрапила під кінець XVII ст.   Чи можна впевнено сказати, що полотно, виставлене на аукціон у Мадриді, належить пензлю Караваджо? Спеціалісти сперечаються з цього приводу. Нікола Спіноза, експерт із неаполітанського мистецтва XVII ст., вважає, що це не Караваджо. «На мою думку, ця картина — роботи одного з “caravaggieso” (наслідувачів Караваджо — прим. ред.), але не Рібери. Якби це був його твір, то торги починалися б із 200 тис. євро, а не з 1500», — вважає мистецтвознавець.

Comments are closed.