Більшість африканських священників, які за запевненнями представників РПЦ переходять до них нібито через незгоду з визнанням ПЦУ Александрійським Патріархатом, взагалі нічого не знають про Україну.

Про це повідомила білоруська теолог Наталля Василевич, яка поділилася у своєму Telegram-каналі листом від свого друга-священника з Кенії.

“До Московського Патріархату переходять не лише розкольники та заборонені у служінні священники. Є також ті, хто робить це з фінансових міркувань та проблем у відносинах з архієреєм, насамперед це єпархія Кісуму (Центральна Кенія)”, – розповів священник, додавши, що кафедру у цій єпархії після місцевого єпископа, який помер, зайняв “білий єпископ, який значно гірше знає реальні проблеми місцевого населення.

Кенійський священник наголосив, що це не має жодного стосунку до України.

“Більшість із них взагалі не знає, що відбувається в Україні, де вона розташована, як не знають нічого і про Росію. У них своїх проблем вистачає, щоб думати ще про якісь юрисдикційні суперечки серед білих людей. Їм просто потрібні гроші, щоби елементарно прогодувати свою сім’ю. Також російські священики обіцяють збудувати їм церкви, у нас такої можливості немає”, – розповів африканський священник Александрійського Патріахату.

Також він зауважив, що до РПЦ приєдналося значно менше священників, аніж це демонструє на світлинах російський “екзарх” митрополит Леонід.

“Щодо фотографій – у Кенії так прийнято, що навіть читці носять підрясники, частина людей у ​​підрясниках на фото – саме читці, а не священики, і саме ці читці відіграють важливу роль у посередництві під час переходу до Московського Патріархату. Також на фото зі служби з Найробі – не всі священики, які служили з Максимовим, перейшли до Московського Патріархату. Принаймні точно можу сказати про двох із них – вони нікуди не переходили”, – зауважив священнослужитель.

“Загалом я можу оцінити, що всього священників із наших трьох єпархій у Кенії перейшло максимум 40 людей із 500 кліриків”, – додав він.

Інший африканський священник пояснив, що”білі погано відрізняють чорношкірих по обличчю”, тому на багатьох світлинах, які публікує РПЦ, насправді одні й ті самі люди.

“Ймовірно, африканські батюшки цю фішку просікли, що білі їх погано розрізняють, і “продають” себе Московському Патріархату аж по кілька разів”, – зауважила на це теолог Наталля Василевич.

Також африканські священники поділилися емоціями у зв’язку з вторгненням РПЦ на територію Александрійського Патріархату.

“Кажуть, що раніше в Африці любили Російську церкву, церкву-сестру; зараз пішла сильна поляризація. Так, якісь поодинокі священники справді переходять. Але серед більшості священства і людей такі недружні дії щодо африканської церкви викликають дуже сильну негативну емоційну реакцію”, – переповіла Василевич.

Вона додала, що для будь-якого православного африканця слово “місія” – святе.

“Говорить мій друг: “А те, що вони роблять, називаючи “місією”, це ні що інше, як блюзнірство. Місія – це коли проповідують Христа тим, хто ще не знає Його, несуть Добру звістку тим, хто ще не чув її. А коли приходять, щоб розкрасти те, що ми створювали десятиліття щоденною працею та безліччю жертв, це що завгодно, але не місія”, – йдеться у публікації Василевич.

Comments are closed.