Митрополит Коринфської єпархії Елладської Церкви Діонісій розповів про спроби Московської Патріархії внести розкол у православний світ.

Як повідомив у Facebook ієромонах Іосиф Кіперман, про це владика Діонісій розповів 26 листопада під час зборів духовенства єпархії.

Нижче наводимо фрагмент публікації клірика.

З цією метою (внести розкол, – ред.) до Коринфа, за словами владики Діонісія, приїжджав митрополит, який завідує зовнішньою церковною діяльністю, при цьому ім’я Іларіон навіть не прозвучало, а після нього ще один єпископ (митрополит РПЦ Іларіон влітку 2019 року дійсно відвідував Коринф, – ред.).

Обом дали послужити у Кафедральному соборі, після чого вони стали заводити розкольницькі бесіди, пропонуючи зібрати собор в Єрусалимі, як у найважливішому для християн місці. У разі таких дій роль Вселенського Патріарха практично зводилася нанівець. Нашому митрополиту довелося пояснити московським гостям, що у Собору має бути голова, який має право собор збирати. І таким головою у Православному світі завжди був і залишається Вселенський Патріарх. Далі митрополит Діонісій вказав московитам на те, що Всеправославний Собор, на якому мало постати питання Церкви в Україні, збирався на Криті, куди сама МП просила його перенести через тертя Путіна з Ердоганом. Вселенський Патріарх пішов на зустріч прохань москвичів і Собор перенесли, але ви – каже владика – не приїхали, і Варфоломію довелося самому вирішувати цю проблему.

Далі митрополиту довелося парирувати кілька аргументів Іларіона, розповім про два з них. На випад Іларіона проти Філарета наш митрополит, як постійний член Синоду ЕПЦ, обізнаний у всьому, що стосується питання Української автокефалії, відповів так: “Ви, – каже, – не надали нам жодних документів, які б свідчили про особу Філарета, а те, що він був одружений, так і у Кирила, наскільки нам відомо, є дружина і діти, але це не заважало нам підтримувати спілкування з Церквою, яку він очолює, заради мільйонів православних наших братів. Так само і в Україні особистість Філарета не перешкоджає тому, що виникла необхідність дати канонічне церковне облаштування мільйонам православних християн, які відмовляються підкорятися Московській патріархії через її зв’язки з російською владою, яка воює проти їхньої країни.

Далі владика проїхався московською церковною владою. Вони просять, щоб ми надіслали їм зараз людину, яка розуміється у канонах Православної Церкви і говорить російською. Ми пам’ятаємо, як вони обійшлися одного разу з такою людиною, яку самі запросили для виправлення деяких церковних звичаїв за грецьким зразком. І далі він розповів історію Максима Грека, вченого монахаз Афона, якого замкнули у темниці до кінця його життя, коли їм не сподобалася його робота, що викривала недоліки в церковному житті московитів. Згадав владика і Патріарха Єремію IV, як його заманили до Росії і заарештували до підписання паперу про дарування патріаршества, погрожуючи не випустити. А коли він повернувся на свою кафедру, то написав їм, що тільки чотири найдавніших престоли можуть вирішувати це питання. Ці престоли: Константинопольський, Олександрійський, Єрусалимський і Антіохійський і донині є канонічними Патріархатами, а право давати автокефалію новим Церквам має право тільки Перший Єпископ Православної Церкви, тобто Вселенський Патріарх.

Так і поїхали московські розкольники, як назвав їх владика, піймавши облизня. Хоча зробили спробу зав’язати діалог зі схизматиками-старокалендарниками, що навіть не розсердило, тільки здивувало владику такою анархією у головах керівників МП.

Політикою московитів теж пройшовся, про те, як комуністи крутили Церквою, згадав і Голодомор, сказавши, що після такого народові України кремлівська влада стала неприємною і мерзенною.

Comments are closed.