Запорізький митрополит РПЦвУ Лука Коваленко, відомий своїми одіозними нападками на Вселенського Патріарха, порівняв щорічний день розпродажів, що приходиться на останню п’ятницю листопада (так звану “чорну п’ятницю”) зі Страсною п’ятницею, коли було розіп’ято Христа.
Про це він написав у своєму Telegram-каналі.
Паралель було проведено за двома ознаками: назва дня тижня та кольору, передає Сerkvarium.
“Враховуючи збіги назви і дня тижня, я бачу в цьому дні якусь альтернативу П’ятниці Страсній. Я згадую Страсні Євангелія, плач Богородиці, Розп’яття Того, Хто віддав Себе за життя світу. Я так само згадую Його слова про необхідність для порятунку відректися від усього свого майна, про те, що навіть той, хто любить свого рідного батька, матір чи дітей більше, ніж Христа, не може бути Його учнем. Я згадую людей, які молитовно стоять у храмі з запаленими свічками і переживають події розп’яття Спасителя”, – пише одіозний митрополит Російської Церкви в Україні.
На противагу молитовникам у храмі, покупці в “чорну п’ятницю” божеволіють від чаду споживацтва, вважає Лука.
“І паралельно я бачу іншу картину, за духом і змістом абсолютно протилежну Страсній П’ятниці. Це п’ятниця Чорна. Величезні черги в магазинах, знесені прилавки, збуджені обличчя людей, руки яких хапають товари без розбору. Це божевільний чад споживацтва, психічна екзальтація, яка, взявши верх над розумом, судорожно намагається набити свій будинок речами, які, може бути, в житті їм ніколи не знадобляться. Хтось скаже, що це крайнощі. Я погоджуся з цим. Але людей, які йдуть в цю крайність, набагато більше, ніж тих, хто стоїть в Страсну П’ятницю в храмах із запаленою свічкою в руках”, – пише митрополит Запорізький і Мелітопольський.
Не можна не погодитись з ієрархом, що нездорове споживацтво наносить шкоду психіці покупців, зауважує видання. Але незрозуміло, чому він притягує за вуха паралелі зі Страсною п’ятницею. Тим більше що він сам неодноразово скаржився на занепад української економіки.
Але головна претензія до його допису полягає у тому, що божевільному чаду споживацтва охоче піддаються і самі єпископи, першим серед яких є Патріарх Московський Кирило, чиї приватні статки різні джерела оцінюють до 4 млрд. доларів.
На жаль, “психічна екзальтація” Патріарха Кирила не обмежується лише одним днем на рік.