Христос приходить, щоби оновити не лише людину, але щоби очистити від наслідків панування зла весь світ. І через освячення Своїм хрещенням вод Йордану Спаситель звершує Божественний промисел над усією природою. Про це сказав у своїй проповіді в  день свята Богоявлення 19 січня Митрополит Київський і всієї України Епіфаній, який очолив літургію у кафедральному Свято-Михайлівському Золотоверхому соборі.

Предстоятелю ПЦУ співслужили архієпископ Вишгородський Агапіт, екзарх Вселенського Патріарха в Україні єпископ Команський Михаїл, братія монастиря та запрошене духовенство.

“Спаситель сходить у води Йордану як людина, тілесно. Цим самим Він знаменує очищення не окремої людини від гріхів, як це було з іншими, хто хрестився від Іоана, але очищення всього людства. Початок цього очищення було покладено Боговтіленням, а довершене воно було через Воскресіння, Вознесіння на небеса і через сходження Святого Духа на учнів у день П‘ятидесятниці.

Разом з тим, хоча Христос Господь охрещується по плоті, як людина – Він є істинним Богом. І тому не Він отримує очищення і освячення від вод Йордану, – бо як може творіння освятити Творця? – але Сам освячує ці води.

“Сьогодні вод освячується єство” – проголошується у богослужбових піснеспівах. Цими словами звіщається наша віра в те, що не просто води Йордану освятилися, бо в них у давній час зійшов Син Божий, але освятилося саме водне єство, очистилася і оновилася вода як стихія і фізична основа живої природи. Бо ми всі знаємо, що без води не можливе життя ані рослин, ані тварин, ані самої людини”, – зазначив митрополит.

Він наголосив, що Христос приходить, щоби оновити не лише людину, але щоби очистити від наслідків панування зла весь світ. І через освячення Своїм хрещенням вод Йордану і всього водного єства Спаситель звершує Божественний промисел над усією природою.

“На спогад про це і ми з нагоди вшанування Хрещення Господнього звершуємо освячення вод у храмах, на джерелах та у водоймах. Ми просимо, щоби Господь силою Духа Святого оновив і очистив оці води так само, як Він очистив води Йорданські. Щоби сповнив ці освячені води благодатної сили для подання через них благословення і оновлення для нас самих і для навколишнього світу. Тому ми з благоговінням приймаємо окроплення цією освяченою водою від священнослужителів, споживаємо цю воду на благословення собі, окроплюємо нею наше житло і речі, потрібні нам у житті. Адже ми отримуємо це благословення і очищення не від води, як фізичної речі, не від якоїсь безособової «енергетики», але просимо і отримуємо благословення від Бога. Бо Він Один лише є джерелом освячення, яке благоволить подавати нам через освячені води.

Тут слід підкреслити, що занурення у води було символічною ознакою покаяння, але не заміняло і не може замінити його. Очищення від гріхів, благословення і освячення приходить не від води, але від віри в Бога та щирого, істинного покаяння перед Ним. А вода знаменує зовнішньо, тілесно те, що звершується внутрішньо, духовно, – але аж ніяк не навпаки”, – зазначив предстоятель.

Він привітав паству з великим святом Богоявлення.

“Ще раз сердечно вітаю усіх з цим великим святом та бажаю, щоби кожен з нас і всі ми через дар освячення, який подає нам Спаситель, через пізнання істини, яке досягається завдяки явленню Бога світові, правдиво каялися і очищалися від гріхів, отримували благословення Господнє у цьому житті та осягнули блаженне життя у вічності!” – сказав Епіфаній.

Comments are closed.