Після надання автокефалії помісній Українській Церкві у лавах УПЦ МП почалася істерика, яка продовжує наростати.

Останнім часом, зауважив ведучий програми «Детектор. Інтерв’юер» Сакен Аймурзаєв, це проявляється в образах Вселенського Патріарха Варфоломія, якого вже навіть почали називати його світським ім’ям, що є неприйнятним у церковному етикеті.

У відповідь на це позаштатний клірик РПЦ, архімандрит Кирило Говорун зазначив, що «така істерія і абсолютно нецерковна поведінка з боку єрархії насамперед відбувається в Україні, а не в Росії».

«В Росії єрархи, які не погоджуються з Патріархом Варфоломієм, якось себе стримують, демонструють більшу культуру міжправославного спілкування і просто церковного етикету, аніж наші святителі українські», – зазначив богослов.

На його думку, цю істеричну поведінку можна пояснити теорією про те, що люди намагаються знайти сенс свого існування: «Навіщо вони тут, якщо іншу Церкву визнає Світове Православ’я?»

Архімандрит Кирило Говорун впевнений, що це питання ідентичності представників УПЦ МП.

«Ідентичність УПЦ МП будувалася на тому, що цю Церкву визнає православний світ. Свого часу, коли я був у цій Церкві головою відділу міжцерковних зв’язків, ми приділяли цьому дуже багато уваги. Це було головне завдання – забезпечити визнання, комунікацію з православним світом. Це був сенс нашого існування в Україні — як ми пояснювали іншим, чому ми тут — через те, що нас визнає Світове Православ’я. А тепер Світове Православ’я починає визнавати ПЦУ. Який тоді сенс нашого існування?» – пояснив клірик.

Отець Кирило Говорун зауважив, що у цій ситуації духовенство УПЦ МП може піти кількома шляхами, але усі вони, на жаль, є неконструктивними.

«Перший шлях — просто ігнорувати. Другий шлях – доводити, що, незважаючи на визнання, вони (ПЦУ, – ред.) все одно неканонічні, неблагодатні. Це те, що намагається зробити більшість. Або [третій шлях] — перебувати в істерії, накачувати людей, вводити людей у цей стан істерії. Це можна робити лише такою сильною лексикою, обсценною», – сказав архімандрит Кирило.

Він уточнив, що грецьке слово «істерія» означає буквально брак чогось дуже важливого — виховання, духовності тощо.

«Коли чогось не вистачає, людина впадає в істерику. Просто брак сенсу свого існування — навіщо ми існуємо як церковна структура за умови, якщо Світове Православ’я визнає іншу Церкву?» – додав клірик.

Comments are closed.