Українська Церква, держава, суспільство довго терпіли те, що за підтримки колишніх проросійських політиків Московський Патріархат узурпував Києво-Печерську лавру та перетворив її на місце поширення ідеології “русского міра”. Однак цьому терпінню настав кінець.
Таку думку висловив Предстоятель ПЦУ митрополит Епіфаній в інтерв’ю Оrthodox Times.

За його словами, Києво-Печерська лавра є важливою складовою духовної ідентичності українського народу.
“За підтримки колишніх проросійських політиків Московський Патріархат узурпував Києво-Печерську лавру та перетворив її на місце поширення ідеології “русского міра”. Настоятель монастиря від Московського Патріархату митрополит Павло став найскандальнішим ієрархом в Україні за три десятиліття свого правління, відверто ігноруючи громадську думку. Він відомий своєю любов’ю до розкішного способу життя і особливо до автомобілів Mercedes, ЗМІ навіть почали називати його “Паша-Мерседес”, – розповів Епіфаній.
Він вважає, що Церква, суспільство і держава не можуть довго таке терпіти.
“Чи можете ви уявити собі ситуацію, коли іноземна держава, з якою Греція перебуває у стані війни, контролює монастирі Афону і в цих монастирях проповідують, що грецької нації немає, що грецька мова не має Божого благословення і що це гріх служити грецькою мовою? Чи можна було б терпіти таку ситуацію? Я так не думаю. Але ми, в Україні, довго терпіли. Однак цьому терпінню прийшов кінець. Через порушення умов оренди держава, як власник усього лаврського комплексу, вирішила розірвати договір з Московським Патріархатом. І зараз Московський Патріархат не має права користування лаврським комплексом”, – зазначив Предстоятель.
Він нагадав, що ПЦУ створила юридичну особу для свого монастиря, із січня регулярно відправляє Літургії в головних храмах лаври, соборі та вівтарі. Архімандрит Авраамій з братії монастиря Московського Патріархату вирішив об’єднатися з Православною Церквою України і призначений ігуменом монастиря лаври, який вважається частиною Православної Церкви України.
“Ми також підтримуємо постійний зв’язок з іншими лаврськими ченцями в очікуванні остаточних рішень держави щодо лаврських будівель. Вони хочуть залишитися в лаврі в складі Православної Церкви України, і ми готові їх прийняти. Лаврський монастир відновимо.
Процес йде, і ми за мирне вирішення. Але для Церкви, держави і суспільства важливо, щоб ворог не використовував паломництво як засіб поширення своєї ідеології, згідно з якою виправдовується наше винищення. Кожен, хто хоче молитися Богу і жити в монашестві лаври, може це зробити. Але той, хто хоче молитися і служити “русскому міру”, повинен піти”, – зазначив предстоятель ПЦУ.









