Сьогодні день вшанування пам’яті одного з трьох найближчих учнів Господа нашого Ісуса Христа – святого апостола Якова Зеведеєва. Спаситель покликав його до служіння разом із братом, якого ми знаємо як апостола та євангелиста Іоана Богослова, «апостола любові». Про значення його служіння розповідає Предстоятель ПЦУ Митрополит Епіфаній.

“Ісус Христос для всіх нас є зразком істинного Вчителя. А Його взаємини з найближчими учнями- апостолами, про яких ми дізнаємося з Писання, були щирими, насиченими і дуже повчальними для нас.

Найближчі учні Спасителя були різні за віком, походженням, професією, сімейним статусом, способом навернення до віри тощо. Вони не мали сліпої чи фанатичної віри, вони, як звичайні люди, теж сумнівалися, ставили питання, цікавились, навіть зраджували і відрікалися. Але Ісус Христос їх вчив – не тільки Своїм словом, а й Своїми діями, вчинками, усім Своїм життям. І вчив – з почуття любові, поваги і свободи.

Водночас навчитися по-справжньому можна тільки за умови співдії вчителя і учня. Прагнення лише однієї зі сторін є недостатнім і може призвести до непередбачуваних наслідків. І це ми також бачимо на прикладах відносин Спасителя та апостолів: до чого призводить їхній страх, бажання наживи, прагнення бути вищим над іншими тощо.

Коли ми говоримо, що все наше життя – це школа, навчання, яке триває безперервно, то це справді так. Упродовж життя ми вчимося у батьків, рідних, у вчителів, викладачів тощо… але люди часто не замислюються, як багато вони вчаться і одне в одного! Кожна наша дія, слово, намір чи думка можуть стати уроком для іншої людини. Прагнімо того, аби цей урок був корисним, милосердним і на благо. Водночас не забуваймо і самі вчитися, розвиватися – з повагою, розумінням та емпатією до інших.

«Усе у вас нехай буде з любов’ю» (1 Кор. 16: 14) – навчає святий апостол Павло. Тож любіть те, що ви робите. Любіть життя, любіть людей довкола. Любіть добро і правду, всім серцем любіть Бога – наслідуйте приклад найкращого Вчителя, Господа нашого Ісуса Христа!” – наголосив Предстоятель ПЦУ.

Comments are closed.