Тисячі дронів та ракет, сотні тисяч інших снарядів, які за останні роки російська імперія зла випустила по Україні, не лише вбили багато українців, вони знищили і продовжують труїти повітря, ґрунти, воду, флору, фауну далеко за межами нашої держави.

Про це сказав Предстоятель ПЦУ Митрополит Епіфаній.

Він нагадав, що в багатьох Православних Церквах 1 вересня – день початку нового церковного року – є також нагодою до вшанування краси Божого творіння і нагодою згадати про нашу спільну відповідальність про це творіння перед Господом. Під час війни екологічні питання ніби відступають на другий план, але насправді вони є дуже важливими і актуальними не лише для нашого народу, а й для всього людства.

“Війна, яку веде проти України російський агресор, шкодить не лише українському народові, нашій природі, вона негативно впливає на довкілля, добробут, здоров’я й інших народів. Адже ніхто з нас не існує в ізоляції від решти людства або решти творіння. Межі держав не поширюються на природу: повітря, забруднене в певній країні, не залишається небезпечним лише на тій території, ніби законсервованим у банці. Води наземні, підземні – теж. Тисячі, або й десятки тисяч дронів та ракет, сотні тисяч інших снарядів, які за останні роки російська імперія зла випустила по Україні, пожежі, руїни, тління тощо не лише вбили багато українців, вони знищили і продовжують труїти повітря, ґрунти, воду, флору, фауну далеко за межами нашої держави. Росія – небезпечний агресор для всього світу! Кремлівський тиран і його прислужники відбирають право на чисту воду, чисте повітря, здорове існування не лише у нинішніх, а й у прийдешніх поколінь.

«Планета у вогні, стікає кров’ю і хворіє» – екологічні катастрофи, зміна клімату, нестача питної води, пересихання прісних річок, масштабні лісові пожежі, стихійні лиха – ця трагічна реальність змушує нас вкотре привертати увагу до того сумного стану, у якому опинився наш спільний дім, створений Богом і довірений людству.

Ми як Церква знову і знову нагадуємо, що люди є частиною складної й тонкої мережі творіння, і їхній добробут не може бути окремим від блага всього природного світу, а біда одного народу не може не стосуватися інших. Все у цьому світі взаємопов’язане і взаємозалежне, страждання природи і страждання людини. Страждання природи має своє коріння у стані людської душі і суспільства. Бездумне та необмежене споживання, насилля і знищення довкілля живиться егоїзмом, жадібністю, пихою, заздрістю. А в корені всього – духовна порожнеча, відсутність Бога в серці, а відтак – любові, милосердя, співчуття, живої совісті.

Наслідки гріха й людського відчуження від Бога є не лише особистими й соціальними, але також екологічними й навіть космічними, глобальними. Екологічні кризи, війни, вбивства, насилля – це велика онтологічна та богословська проблема, що вимагає від кожного радикальної зміни мислення, а також нового способу життя, активної боротьби, небайдужості. Не можна перечекати в сторонці «не свою» війну чи мовчки йти на поводу у ката і тирана – так дозволяють безкарно вбивати не лише інших, руйнувати їхній дім, але також віддають і власне майбутнє на поталу безбожного агресора.

В ці дні на початку нового церковного року помісні Православні Церкви світу і наша Церква-Матір у Царгороді особливо моляться за стан довкілля на нашій планеті і закликають його берегти. Одночасно ми молимося за «екологію» людських душ і взаємин між людьми, за просвітлення розуму і пом’якшення сердець, за спільне покаяння, переміну і оновлення життя та за спасіння світу. Ми закликаємо об’єднати зусилля проти зла і разом дати йому відсіч, присікти його, аби воно й далі не ширилось і не нищило світ, у якому ми всі живемо. Протистояти цим глобальним викликам ми можемо лише разом, у єднанні з Богом. Тож з Богом – перемагаймо і захищаймо!” – наголосив він.

Comments are closed.