За назвою церква українська, але її Батьківщина – таки за поребриком, йдеться у статті Сerkvarium про РПЦ в Україні, яка називає себе “Українською Православною Церквою” (УПЦ МП)
Як відомо, в РПЦвУ постійно наголошують, що це українська церква, віряни якої є українцями, а тому там моляться за Україну. Але навіть поверхній аналіз молитовників, якими користуються в цій церковній юрисдикції, говорить про прямо протилежне: для РПЦвУ Вітчизна – це Росія, а її захисники – російські вояки. За доказами ходити далеко не треба.
Рівноапостольний князь Володимир
Ось як звучать тропар та кондак, опубліковані на сайтах різних храмів РПЦвУ (Хресто-Воздвиженський храм м.Вінниці, храм Святого Рівноапостольного князя Володимира Дніпропетровської єпархії, комплекс на честь Різдва Христового на Березняках м.Києва).:
“Тропарь, глас 4
Темже празднуем твое успение, людие твои суще, моли спастися державы твоея Российския начальником и множеству владомых.
Кондак, глас 8
…и ныне Спасу Христу в веселии предстоя, моли спастися державы Российския начальником и множеству владомых”.
Преподобний Феодосій Києво-Печерський
На канонічній території РПЦ в молитвах він згадується в день пам’яті “Собора преподобных отец Киево-Печерских и всех святых, в Малой России просиявших”.
Припускаємо, що в Московському Патріахаті можуть пуститись в довгі пояснення, що “Мала Росія – це за аналогією до Малої Греції – виток Росії, її купель”. Але це все маніпуляції. Адже моляться в Україні преподобному дуже конкретно. Цю молитву ми знайшли на сайті київського храму прп.Феодосія Чернігівського:
“Сохрани, угодниче Божий, предстательством твоим святым и умоли: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их Господь да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему,многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш.
Соблюди, преподобне чудотворче, Отечестие твое земное, страну православно-российскую, все грады и веси ея, град твой, и Лавру твою невредимы от всякаго зла, и вся люди притекающыя на поклонение к честному твоему гробу, и пребывающыя во святей обители твоей, осени небесным твоим благословением, и от всяких зол и бед милостиво избави”.
І ще:
“Тропарь, глас 8
Возвысився на добродетель, измлада возлюбив монашеское житие, к желанию доблественне достиг, вселился еси в пещеру, и украсив житие твое пощением и светлостию, в молитвах яко безплотен пребывал еси, в Российстей земли яко светлое светило просияв, отче Феодосие: моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Ин кондак, глас 3
Звезду Российскую днесь почтим, от востока возсиявшую, и на запад пришедшую, всю бо страну сию чудесы и добротою обогатившую, и вся ны содеянием и благодатию монашескаго устава, блаженнаго Феодосия”.
Щоб не було заяв, що ця молитва – приватна ініціатива настоятеля одного конкретного храму, даємо посилання на її згадку на сайті “Міжнародного благодійного фонду Вадима Новінського на часть Покрови Пресвятої Богородиці”.
Рівноапостольна княгиня Ольга
Попри те, що де Росія – а де княгиня Ольга, вона теж “російська княгиня”, і не тільки на території Росії. Її пам’ять вшанувується 24 липня. Ось як звучать слова другої молитви “до великої княгині Російської Ольги”:
“О великая угоднице Божия, богоизбранная и богопрославленная, равноапостольная великая княгине Ольго! Ты отринула еси зловерие и нечестие языческое, уверовала еси во Единаго Истиннаго Триипостаснаго Бога и восприяла еси святое крещение и положила еси начало просвещения земли Российския светом веры и благочестия. Ты еси духовная родоначальнице наша, ты по Христе Спасителе нашем первая виновница просвещения и спасения рода нашего. Ты еси теплая молитвенница и ходатаица о царстве всероссийстем, о царех его, народоправителех, воинстве и о всех людех”.
Так моляться не тільки в Росії. Ця ж молитва наводиться і на сайті “Фома в Україні”. Її з задоволенням публікує і всім відомий зливний бачок РПЦвУ українофобський сайт Vesti.ua.
Россійською княгинею Ольгу називають, наприклад, на сайті Троїцького храму м.Маріуполя Донецької єпархії РПЦвУ. Там же опубліковано і кондак княгині:
“Кондак равноапостольной Ольги, глас 4:
Воспоем днесь Благодетеля всех Бога,/ прославльшаго в России Ольгу богомудрую,/ да молитвами ея/ подаст душам нашим// грехов оставление.
Йоасаф Білгородський
Ще один красномовний приклад – це молитва святителю Йоасафу, єпископу Білгородському, опублікована на офіційному сайті Ізюмської єпархії РПЦвУ:
“Молитва пятая (в день прославления святителя)
Благослови убо и помилуй, архиерею истиннаго Бога, страну нашу Российскую, воинам мужество непоколебимое даруй, и вся люди безпечальны сохрани. Изжени всякую крамолу и крамольных человек лукавая разруши советования, паче же тех самых в покаяние приведи”.
Це тільки чотири випадки. А скільки ще в молитвах в РПЦвУ виголошуються слова про “страну нашу Российскую”? То, може, не “ми не молимось за Росію”, а віряни РПЦвУ елементарно не чують та не розрізняють цих слів під час молитви?