На Херсонщині багато російськомовних і проросійськи налаштованих людей. Але менше з тим, тут успішно діють парафії автокефальної Церкви.
Як пояснив в інтерв’ю Релігійній правді єпископ ПЦУ Херсонський і Каховський Борис Харко, так відбувається через те, що люди дуже часто обирають не «канонічну церкву», а саме священника.
«Тут канонічність і десять років тому не була домінуючим мотивом. Правильний батюшка? Йдуть до нього», – зазначив єпископ.
Клір Тарійської єпархії ПЦУ – це більше двох десятків молодих священників з Західної України. Приїхавши сюди, вони зрозуміли важкість ситуації, але вирішили не повертатися у рідний регіон, зауважив владика Борис.
«Це було б і особистою, і пастирською поразкою. Вони пристосовувалися, починали служити, і люди починали їх підтримувати», – додав він.
За словами владики Бориса, сьогодні практично всі парафії гуртуються навколо авторитету конкретного священника. «І після об’єднання багато вірян переходить до наших священників», – наголосив єпископ.
Читайте також: Єпископ ПЦУ розповів, як клір Херсонщини робить перший крок до повної єдності
Навіть більше – на служби до священників ПЦУ ходять матері деяких священнослужителів УПЦ МП.
«Наприклад, мама владики Никодима (перший священник УПЦ МП на Херсонщині, який перейшов до ПЦУ, а потім був висвячений на єпископа) ще до Томосу ходила до наших парафій і була вірянкою тоді УАПЦ, хоча поруч були три московських храми», – розповів єпископ Борис.
Інший приклад відбувається у містечку-супутнику Херсону, де живе багато духовенства – в Олешках.
«Там в наш храм ходить мати двох священників Московського Патріархату. Наша вірянка. Тобто люди ходять за авторитетом священника», – наголосив владика Борис.