Працівники фестивалю “Файне місто”, який днями пройшов у місті Тернопіль, займалися богохульством та висміювали християнство.
Про це заявив відомий тернопільський священник Роман Демуш на своїй сторінці в Instagram, назвавши це богохульством.
“Я на тому фестивалі не був і не планую бути. Однак мої друзі надіслали мені відео, з яких роблю висновок, що деякі моменти на фестивалі є відверто богохульними. Я хочу застерегти усіх тих, хто вважає себе християнами, від участі у таких подіях, у таких акціях, які висміюють християнство і релігійне життя вірних. Я не проти фестивалю, не проти музики, але те, що відбувається, не має нічого спільного ні зі здоровим дозвіллям, ні з мистецтвом, ні з музикою, ні до фестивалем”, – сказав священник.
Так, актор, одягнутий у комірець священника, гуляв територією фестивалю і “освячував” намети з водяного пістолета, проводив “вінчання” між людьми та предметами, а також активно використовував християнські терміни для розваги публіки.
Також в одній зі сторіз, опублікованих на офіційному Instagram-акаунті фестивалю, чоловік пропонував влаштувати карнавальний хід від дзвіниці, ймовірно, створюючи алюзію на Хресний хід як традиційний елемент християнства.
Крім того, розмови з музикантами, які публікувалися у сторіз, були підписані хештегом “вечірня сповідь”.
Також, як повідомляє сайт Політична теологія, частина учасників фестивалю відзначається виразно антихристиянською спрямованістю. Чого лише варті назви гуртів на кшталт «Stoned Jesus».
Одним із хедлайнерів фестивалю став польський гурт «Batushka», зміст творчості якого становить профанація християнського культового життя у грецькій традиції (гурт походить із Підліського воєводства, яке історично заселяло населення грецького обряду – українсько-білоруське в етномовному вимірі).
Також до програми фестивалю було внесено австрійський гурт “Belphegor”. Назва гурту відсилає до відомого персонажа демонології Бельфегора. Пісні гурту прославляють Сатану, музиканти відомі епатажним паплюженням християнських символів. В оголошенні на сайті фестивалю відвідувачів заохочували стати свідками того, як музиканти “освятять світ своїми демонічними ритуалами”.
Фестиваль відзначився участю російських виконавців, зокрема гурту лівої, «антифашистської» спрямованості «Порнофильмы».
Антихристиянський характер мали і «розваги» пересічних відвідувачів фестивалю. Наприклад, профанація культових предметів відбувалася під час «конкурсу костюмів».
Проведення фестивалю у виразно антихристиянському форматі засудили представники релігійних середовищ. Так, одними з перших на проблему звернули увагу у Християнській службі порятунку. Одначе, коли відповідний допис у мережі Facebook набув широго обговорення, адміністрація мережі його видалила як такий, що порушує стандарти спільноти.