Бабусям-парафіянкам Свято-Успенської релігійної громади у селі Фарбоване на Київщині, яка днями приєдналася до ПЦУ разом зі священником, надходять дзвінки з погрозами.
Про це повідомив Релігійній правді настоятель громади отець Євгеній Зотов, пояснюючи, чому у селі не проводили загальні збори, а ухвалили рішення про приєднання до ПЦУ на парафіяльних зборах церковної десятки.
«Це було б необ’єктивне рішення, оскільки село дачне, а зараз вже літо, то приїхало багато дачників з Києва. У мене в опозицію пішло 5 чоловік. Серед них двоє кримчан і троє дачників. Вони у Григорука на Троєщині окормляються (в храмі УПЦ МП, – ред.). І там ідуть під такими лозунгами: «Внє Руской Церкові нєт спасєнія», – розповів священник.
«І збирати цей балаган, і тільки чути зайві крики… А у мене бабусі старенькі. Навіщо їх тривожити? Хоча мої опоненти цим не гидують, дзвонять їм, погрожують, кажуть, що їм прокляття до сьомого коліна через те, що вони ходять до мене на службу у храм. Але Бог їм суддя», – додав отець Євгеній.
За його словами, цю телефонну кампанію прокльонів запустив благочинний УПЦ МП по Яготинському району протоєрей Рустік Романій.
«Вони роблять це дуже обережно. Благочинний по Яготинському району, протоєрей Рустік Романій, налаштовує своїх підлеглих, щоб це йшло не з уст благочинного. Хоча він і на прововіді розповідав про Іуду, про Христопродавця… А так він підсилає своїх бабушок, щоб вони дзвонили моїм і розповідали такі речі», – нарікає священник.
Також отець Євгеній розповів, у якому стані була парафія і релігійна будівля, коли його призначили сюди.
Сам він, хоч і молодий священник, але має за плечима духовну освіту й іподияконство. Він був паламарем, допомагав у Троїцькій церкві благочинному Переяслав-Хмельницького району. Після того був рукоположений на служіння у селах Фарбоване і Богданівка, відстань між якими 25 км.
Відправивши на служіння, священнику не допомогли ні з житлом, ані з транспортом. «Навіть не поцікавились, чи я тут не сдих», – коментує єрей.
Та й церква у Фарбованому, яка вже два роки стояла без використання, виявилася повністю розграбованою.
«Церковного начиння не було. Ні чаші, ні Євангелія. Навіть першу літургію не було як служити. Мені єпархія не допомагала. Це все за власний рахунок було придбано», – розповів отець Євгеній.
Священника виручило тільки те, що в церкві у Богданівці було необхідне начиння, тож він користувався ним на дві церкви, допоки не зібрав грошей і не купив окреме для Свято-Успенського храму.
Отець Євгеній розповів, що Свято-Успенська парафія була створена 2001 року протоєреєм Олексієм, який зрештою втік звідси зі скандалом, забравши антимінс і навіть спилявши батареї у приміщенні церкви. А наступний священник після служби у цій парафії взагалі пішов із Церкви.
«Всі батареї спиляні до єдиної. Куди він їх дів, Бог його знає. І втік, не подумавши, хто буде окормляти. Довгий час священника не було, потім потрапив сюди отець Богдан, промучився і розчарувався. Мабуть взагалі розчарувався у церковній структурі», – додав єрей.
Отець Євгеній каже, що парафія невелика – на службі можуть зібратися як 20 людей, так ледве четверо прийдуть. Однак, незважаючи на те, що в робочого люду не часто є час і можливість прийти на службу, вони охоче допомагають церкві і підтримують священника.
У цей час представники УПЦ МП готуються до розхитування ситуації у селі, зокрема, планують збирати підписи серед мешканців проти ПЦУ. За словами отця Євгенія, це робиться для того, щоб демотивувати його і залякати парафіян, а також спробувати зібрати кількісно громаду, адже від старої у них лишилося дві людини, а потрібно десять.
«Вони виставили на сайті, що був протокол. Ну що можу сказати: пишуть, що заманеться», – резюмував священник.